…γιατί η καρδιά μας κι’ αν πονεί
γι’ αγάπη θα χτυπάει
και με κιθαρομπούζουκα
γλυκά θα κελαηδάει…

Από την Πανδούρα στο Πειραιώτικο ρεμπέτικο. Τα ρεμπέτικα του πολέμου και της κατοχής

Από την Πανδούρα στο Πειραιώτικο ρεμπέτικο. Τα ρεμπέτικα του πολέμου και της κατοχής. Εκδόσεις Παρισιάνου ΑΕ. Το βιβλίο αποτελεί μια σύντομη αλλά περιεκτική ιστορία του ρεμπέτικου τραγουδιού μας, που -κατά κοινή ομολογία-είναι σύμφυτο με την φυσιογνωμία του Νεοέλληνα. Είναι απαραίτητο να γνωρίσει κάποιος ή κάποια τις κοινωνικοπολιτικές συνθήκες που διαμόρφωσαν την ιστορική πορεία του ρεμπέτικου σε σχέση με τους μουσικούς, τις θεματικές, τους στίχους των τραγουδιών κ.ά που συνόδεψαν το ρεμπέτικο στις καμπές του χρόνου. Τα ρεμπέτικα τραγούδια του “πολέμου και της κατοχής” είναι κορυφαία έκφραση του ρεμπέτικου.

Την έκδοση συμπληρώνει παράρτημα και cd με είκοσι ρεμπέτικα τραγούδια του “πολέμου και της κατοχής” ερμηνευμένα από το μουσικό σχήμα “Οι Παραπεταμένοι”. Σπύρος Γκούμας: επιμέλεια, μπουζούκι και φωνή, Σοφία Κονταράτου: φωνή και κρουστά, Δημήτρης Γκούμας: κιθάρα και φωνή, Κατερίνα-Μυρτώ Φατούρου: ακορντεόν και φωνή, Φωτεινή Καράμπαμπα: μπαγλαμάς και Γιώργος Μακρής: κιθάρα και φωνή.

https://youtu.be/zIq9ijZCUhs

Facebook
Twitter
Email

Διαβάστε Περισσότερα

Διαβάστε Περισσότερα

Το «Ρεμπέτικο: Μια τριλογία μουσικοθεατρικών παραστάσεων” στις Ημέρες θάλασσας 2024 στην Δημοτική Πινακοθήκη Πειραιά

Στο πλαίσιο των εκδηλώσεων Ημέρες Θάλασσας 2024 σας περιμένουμε την Πέμπτη 30 Μαΐου 2024 στις 7:00 μμ. στη Δημοτική Πινακοθήκη Πειραιά, Φίλωνος 29 για την

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ »

Τα πρακτικά των σεμιναρίων-συναντήσεων για το ρεμπέτικο στην Σκύρο

Τα πρακτικά των σεμιναρίων-συναντήσεων για το ρεμπέτικο στην Σκύρο είναι αναρτημένα στην ιστοσελίδα του σεμιναρίου. Μπορείτε να βρείτε ιστορική και κοινωνιολογική προσέγγιση της ανάπτυξης του ρεμπέτικου τραγουδιού, τις ονομασίες των μουσικών δρόμων στα ρεμπέτικα τραγούδια, ιστορικές αναφορές στην ζωή και το έργο σπουδαίων συνθετών, τραγουδιστών και δεξιοτεχνών του ρεμπέτικου (Θανάση Μανέτα, Κώστα Μπέζο (Α. Κωστή), Μαρίκα Παπαγκίκα, Παναγιώτη Τούντα, Γιώργο Μητσάκη, Γιάννη Παπαϊωάννου, Κώστα Καπλάνη),αλλά και για άλλους όχι τόσο γνωστούς αλλά πολύ σημαντικούς μουσικούς του μεσοπολέμου (Κώστα Φαλτάιτς, Γρηγόρη Ασίκη, Δημήτρη Ατραΐδη, Γιακουμή Μοντανάρη, Κώστα Τζόβενο, Σταύρο Παντελίδη) αλλά και προσωπικές μαρτυρίες για τους αφανείς λαϊκούς μουσικούς. Στοιχεία για τους Μόρτες, τα Κουτσαβάκια και τους Μάγκες. Επίσης μπορείτε να βρείτε μία κοινωνική συσχέτιση των φάντος με το ρεμπέτικο, «η γυναίκα στο περιβάλλον του ρεμπέτικου», μια ενδιαφέρουσα προσέγγιση από την ερευνήτρια του ρεμπέτικου Gail Holst-Warhaft , μια προσέγγιση στους χορούς των 9, μαρτυρίες για την άνθιση του ρεμπέτικου στον Πειραιά, τα αποτυπώματα του ρεμπέτικου στις γειτονιές του Πειραιά, την άνθηση του ρεμπέτικου στην Θεσσαλονίκη, τις μουσικές των Ελλήνων και φυσικά το ρεμπέτικο στην Φινλανδία καθώς και προσωπικές μαρτυρίες για το πωςμιλάει το ρεμπέτικο στην ψυχή μας.