Ο Γιώργος Μακρής γεννήθηκε στη Μυτιλήνη το 1948. Σπούδασε Πολιτικές επιστήμες στο «Πάντειο» Πανεπιστήμιο και στο New York University (MSc in International Relation 1976-1978) και απέκτησε διδακτορικό δίπλωμα στην Κοινωνική Δημογραφία στο Παιδαγωγικό Τμήμα του ΑΠΘ το 1996. Μοίρασε 31 χρόνια επαγγελματικής σταδιοδρομίας μεταξύ της Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας της Ελλάδος (ΕΣΥΕ) και της Γενικής Γραμματείας Νέας Γενιάς. Κατά τη διάρκεια της δικτατορίας των συνταγματαρχών συνδέθηκε με αρκετούς μουσικούς και τραγουδιστές του «Νέου κύματος», μέσα από επαγγελματικές δραστηριότητες και άρχισε να μαθαίνει μόνος του κιθάρα, γεγονός που συνεχίζεται, μέχρι σήμερα. Από το 1998 μέχρι το 2000 υπήρξε μαθητής της Εκκλησιαστικής μουσικής του «Συλλόγου προς διάδοση της Εθνικής Μουσικής» του Σίμωνα Καρά και μέλος της χορωδίας του Συλλόγου. Από το 2001 μέχρι το 2006 υπήρξε μαθητής του Πρωτοψάλτη Παναγιώτη Μαρούλη, στο Ωδείο «Μουσικοί Ορίζοντες» και μέλος του Βυζαντινού χορού «Πρωτοψαλτών και Λαμπαδάριων». Το 2001 μαζί με τη Φωτεινή Καράμπαμπα, τον Γιάννη Κουτσαυλή (Γιουβάν), τον Κώστα Σπύρου και την Χρυσάνθη Χρονίδου δημιούργησε το λαϊκό σχήμα των «Παραπεταμένων». Μαζί με την Φωτεινή Καράμπαμπα δημιούργησαν το 2009 το διεθνές σεμινάριο συνάντηση για το ρεμπέτικο στη Σκύρο.
Ο Σπύρος Γκούμας γεννήθηκε στον Πειραιά, με καταγωγή από τον Πειραιά και την Μ. Ασία
Την λαϊκή μουσική την έμαθε από τον πατέρα του ο οποίος ήταν λαϊκός μουσικός.
Παίζει μπουζούκι από την ηλικία των δώδεκα ετών. Από δεκαέξι ετών άρχισε να συνεργάζεται με λαϊκά σχήματα, παίζοντας στην περιοχή του Πειραιά. Παρακολούθησε μαθήματα μουσικής στον Πειραϊκό Σύνδεσμο και το 2001 πήρε με άριστα το δίπλωμα της Βυζαντινής Μουσικής με δάσκαλο τον Διονύση Ηλιόπουλο. Το 1984 άρχισε τη δισκογραφική του καριέρα παίζοντας για πρώτη φορά στο Μινόρε της Αυγής. Από τότε μέχρι σήμερα συμμετείχε σε πολλές ηχογραφήσεις δίσκων με συνθέτες τους : (Κώστα Καπλάνη, Βαγγέλη Κορακάκη, Ελένη Καραΐνδρου στο 10, Σταύρο Κουγιουμτζή, Διονύση Σαββόπουλο, Νίκο Ξυδάκη, Δημήτρη Παπαδημητρίου κ.ά.). Με τραγουδιστές τους Σωτηρία Μπέλλου, Τάκη Μπίνη, Πόλυ Πάνου, Γιώργο Νταλάρα, Ελευθερία Αρβανιτάκη, Γλυκερία, Άλκηστη Πρωτοψάλτη, Μελίνα Κανά, Δημήτρη Μητροπάνο, Μαρινέλλα, Ελένη Τσαλιγοπούλου, Γιάννη Κότσιρα, Δημήτρη Μπάση κ.α Σε ζωντανές εμφανίσεις έχει συνεργαστεί για πολλά χρόνια με την Ελευθερία Αρβανιτάκη σε συναυλίες στην Ελλάδα και Διεθνή Φεστιβάλ σε όλον τον Κόσμο (Womad). Καθώς και με τους: Ελένη Καραΐνδρου στο θέατρο Βράχων παίζοντας το 10, την Χάρις Αλεξίου το 1991 στο «Αττικό» και το 2004 στον «Βοτανικό», την Δήμητρα Γαλάνη το 2007 στο «REX», τον Γιώργο Νταλάρα to 2008 στον «Ιανό», τον Μανώλη Μητσιά το 2009 στο «Μέγαρο Μουσικής», τον Διονύση Σαββόπουλο το 2005 σε Διεθνές Φεστιβάλ EXPO στην Ιαπωνία, τον Αλκίνοο Ιωαννίδη, τον Νίκο Πορτοκάλογλου τον Ορφέα Περίδη σε συναυλίες στην Ελλάδα, τον Robert Plant στο club «Ρόδον» παίζοντας σε διασκευή για μπουζούκι το «Thank you» των Led Zeppelin κ.ά. Από το 1996 διδάσκει Μπουζούκι, Τζουρά, Μπαγλαμά, Λαούτο, Λαϊκή Κιθάρα, Μαντολίνο. Από το 2010 είναι μουσικός υπεύθυνος στο διεθνές Σεμινάριο-συνάντηση για το ρεμπέτικο στην Σκύρο και συνδιοργανώνει με τους «Παραπεταμένους» μουσικά αφιερώματα για το ρεμπέτικο, συναυλίες και μουσικό-θεατρικά δρώμενα.
Η Σοφία Κονταράτου είναι καθηγήτρια Μαθηματικών και ζει στην Αθήνα. Έχει διδαχθεί παραδοσιακό τραγούδι από την Δόμνα Σαμίου στο Μουσείο Λαϊκών οργάνων στην Πλάκα, βυζαντινή μουσική δίπλα στον Τάσο Φωτόπουλο και πολυφωνικό ηπειρώτικο τραγούδι από την Νότα Καλτσούνη. Χορεύει στο Λύκειο των Ελληνίδων Αθηνών και παίζει κρουστά. Τα τελευταία χρόνια τραγουδάει ρεμπέτικα και παραδοσιακά σε μαγαζιά στην Αθήνα. Είναι μέλος των «Παραπεταμένων» από το 2014.
Η Φωτεινή Καράμπαμπα γεννήθηκε το 1957 στο Χαλάνδρι-Αττικής. Σπούδασε Βιολογία και ασχολήθηκε στον τομέα της Μοριακής Βιολογίας και ειδικότερα με την Προγεννητική διάγνωση της Μεσογειακής αναιμίας. Το 1997 «παρασύρθηκε» από ένα πολύ καλό φίλο της, Νευρολόγο και ονειρεύτηκε ότι θα μπορούσε να παίξει μπαγλαμά. Φοίτησε για 4 χρόνια στο Ωδείο “Φίλιππος Νάκας” όπου διδάχτηκε βασική θεωρία μουσικής, αρμονία και άρχισε να πιάνει δειλά τον μπαγλαμά και τον τζουρά. Το 2002 έως το 2004 έκανε μαθήματα ρυθμολογίας και οργάνου με τον Γιάννη Παπαγιαννόπουλο. Είναι ιδρυτικό μέλος των «Παραπεταμένων» και παίζει μπαγλαμά από το 2001. Μαζί με τον Γιώργο Μακρή δημιούργησαν το 2009 το διεθνές σεμινάριο-συνάντηση για το ρεμπέτικο στη Σκύρο.
Ο Δημήτρης Γκούμας γεννήθηκε το 1999 στην Αθήνα. Είναι ένας εξαιρετικός κιθαρίστας μουσικός. Παίζει κιθάρα, μπουζούκι και μπαγλαμά από τότε που θυμάται τον εαυτό του. Σπουδάζει κλασσική κιθάρα στο Ωδείο Athenaeum. Οι σπουδές του αφορούν στην κλασσική κιθάρα αλλά είναι επίσης εξαιρετικός και στην λαϊκή κιθάρα. Συμμετέχει στο μουσικό σχήμα «Παραπεταμένοι» από το 2017.
Η Αικατερίνη-Μυρτώ Φατούρου γεννήθηκε στην Πρέβεζα. Είναι πτυχιούχος του τμήματος Μουσικών Σπουδών του Ιονίου Πανεπιστημίου (2008) με κατεύθυνση στις μουσικές επιστήμες. Tου τμήματος Λαϊκής και Παραδοσιακής Μουσικής Πανεπιστημίου Ιωαννίνων (2019) με μουσική εξειδίκευση στο ακορντεόν και κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών στην Ιστορική Μουσικολογία (2016) με ειδίκευση στη Νεοελληνική Μουσική. Έχει πτυχίο Κλασικής Κιθάρας (2010) και Ανώτερων Θεωρητικών.
Η διδακτική της εμπειρία ξεκίνησε το 2008 και περιλαμβάνει διδασκαλία σε ωδεία και σε όλες τις βαθμίδες των σχολείων. Έχει συμμετάσχει σε ηχογραφήσεις δίσκων και παίζει σε μουσικά σχήματα με συναυλίες στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Από το 2018 συνεργάζεται με την ομάδα ΘΕΑΜΑ (Θέατρο Ατόμων με Αναπηρία) ως μουσικός στην παιδική σκηνή της ομάδας. Από το 2019 είναι μέλος του ρεμπέτικου μουσικού σχήματος «Παραπεταμένοι». Ασχολείται με την αρχειοθέτηση και κατάλογο-γράφηση μουσικών αρχείων και την μουσικολογική έρευνα συμμετέχοντας σε πανελλήνια και διεθνή συνέδρια σχετικά με την ιστορία Νεοελληνικής Μουσικής.
© 2020 parapetamenoi.gr, made with by TUSKS, all rights reserved
Τα πρακτικά των σεμιναρίων-συναντήσεων για το ρεμπέτικο στην Σκύρο είναι αναρτημένα στην ιστοσελίδα του σεμιναρίου. Μπορείτε να βρείτε ιστορική και κοινωνιολογική προσέγγιση της ανάπτυξης του ρεμπέτικου τραγουδιού, τις ονομασίες των μουσικών δρόμων στα ρεμπέτικα τραγούδια, ιστορικές αναφορές στην ζωή και το έργο σπουδαίων συνθετών, τραγουδιστών και δεξιοτεχνών του ρεμπέτικου (Θανάση Μανέτα, Κώστα Μπέζο (Α. Κωστή), Μαρίκα Παπαγκίκα, Παναγιώτη Τούντα, Γιώργο Μητσάκη, Γιάννη Παπαϊωάννου, Κώστα Καπλάνη),αλλά και για άλλους όχι τόσο γνωστούς αλλά πολύ σημαντικούς μουσικούς του μεσοπολέμου (Κώστα Φαλτάιτς, Γρηγόρη Ασίκη, Δημήτρη Ατραΐδη, Γιακουμή Μοντανάρη, Κώστα Τζόβενο, Σταύρο Παντελίδη) αλλά και προσωπικές μαρτυρίες για τους αφανείς λαϊκούς μουσικούς. Στοιχεία για τους Μόρτες, τα Κουτσαβάκια και τους Μάγκες. Επίσης μπορείτε να βρείτε μία κοινωνική συσχέτιση των φάντος με το ρεμπέτικο, «η γυναίκα στο περιβάλλον του ρεμπέτικου», μια ενδιαφέρουσα προσέγγιση από την ερευνήτρια του ρεμπέτικου Gail Holst-Warhaft , μια προσέγγιση στους χορούς των 9, μαρτυρίες για την άνθιση του ρεμπέτικου στον Πειραιά, τα αποτυπώματα του ρεμπέτικου στις γειτονιές του Πειραιά, την άνθηση του ρεμπέτικου στην Θεσσαλονίκη, τις μουσικές των Ελλήνων και φυσικά το ρεμπέτικο στην Φινλανδία καθώς και προσωπικές μαρτυρίες για το πωςμιλάει το ρεμπέτικο στην ψυχή μας.