…γιατί η καρδιά μας κι’ αν πονεί
γι’ αγάπη θα χτυπάει
και με κιθαρομπούζουκα
γλυκά θα κελαηδάει…

Η μουσικό-θεατρική παράσταση «Όπου Γιώργος και μάλαμα» Φεστιβάλ Κολωνού Δήμου Αθηναίων-ΟΠΑΝΔΑ

Η μουσικό-θεατρική παράσταση «Όπου Γιώργος και μάλαμα» Φεστιβάλ Κολωνού Δήμου Αθηναίων-ΟΠΑΝΔΑ το Σάββατο 27 Σεπτεμβρίου 2025 9 μμ. Θέατρο Κολωνού, Καπανέως και Ιωαννίνων 104 44 Αθήνα

Η παράσταση «Όπου Γιώργος και μάλαμα» παρουσιάζεται στο Φεστιβάλ Κολωνού 2025 του Δήμου Αθηναίων με την ευκαιρία της επανέκδοσης του βιβλίου του Νίκου Οικονόμου, από τις μουσικές εκδόσεις Protasis με τίτλο «Γιώργος Μητσάκης – Αυτοβιογραφία» 1995 στο οποίο στηρίζεται η δραματουργία του έργου. Η παράσταση αφιερώνεται στον Νίκο Οικονόμου και την Αθηνά Μητσάκη οι οποίοι μας άφησαν για το μεγάλο ταξίδι…

Ο δεξιοτέχνης του μπουζουκιού, μουσικός Σπύρος Γκούμας και το μουσικό σχήμα  «Παραπεταμένοι», γνωστοί για τη συνεχή και συνεπή τους ενασχόληση με το αστικό λαϊκό μας τραγούδι σε συνεργασία με την ΑμΚΕ Δηώ Επικοινωνία Ανθρωπιστικών Ιδεών, παρουσιάζουν μία  θεατρική-μουσική  παράσταση με τίτλο «Όπου Γιώργος και μάλαμα», όπου συμμετέχουν σε μια διαρκή σύμπραξη ηθοποιοί και μουσικοί αποτυπώνοντας λιτά δραματοποιημένα στοιχεία από την Αυτοβιογραφία του Γιώργου Μητσάκη.

Ο Γιώργος Μητσάκης, με το προσωνύμιο «δάσκαλος» αμέσως μετά το τέλος του πολέμου, κάνοντας έναρξη της δισκογραφικής του παρουσίας, ασχολήθηκε πολύπλευρα με το λαϊκό μας τραγούδι. Αξιοποιώντας την ιδιαίτερη  μουσική του έκφραση και  τη στιχουργική-νοηματική του δεινότητα δημιούργησε ένα μοναδικό μουσικό έργο που ισορροπεί ισάξια τον στίχο με την μουσική. Αν και το έργο του Γιώργου Μητσάκη ταξιδεύει πολλές δεκαετίες στις καρδιές των ανθρώπων, ένα μεγάλο μέρος του παραμένει άγνωστο στο ευρύτερο κοινό.  

Δραματουργική επεξεργασία-σκηνοθεσία: Γιώργος Μακρής

Μουσική επιμέλεια: Σπύρος Γκούμας 

Φωτισμός: Κωσταντίνος Σακκουλάς

Παίζουν οι ηθοποιοί:  Χρυσή Γεράρδη, Γιώργος Μακρής, Σπύρος Γκούμας και Κατερίνα-Μυρτώ Φατούρου

Παίζουν οι μουσικοί :

Σπύρος Γκούμας : μπουζούκι, τραγούδι

Κατερίνα-Μυρτώ Φατούρου: ακορντεόν, τραγούδι

Δημήτρης Γκούμας: κιθάρα, τραγούδι

Γιώργος Μακρής: τραγούδι 

Φωτεινή Καράμπαμπα: μπαγλαμά

Ημερομηνία Εκδήλωσης: Σάββατο 27 Σεπτεμβρίου ώρα 21.00

Εισιτήρια: 5€ Προπώληση εισιτηρίων: https://www.ticketplus.gr/event/opou-giorgos-kai-malama/

Σας περιμένουμε…

Facebook
Twitter
Email

Περισσότερα Νέα

Περισσότερα Νέα

Τα πρακτικά των σεμιναρίων-συναντήσεων για το ρεμπέτικο στην Σκύρο

Τα πρακτικά των σεμιναρίων-συναντήσεων για το ρεμπέτικο στην Σκύρο είναι αναρτημένα στην ιστοσελίδα του σεμιναρίου.  Μπορείτε να βρείτε ιστορική και κοινωνιολογική προσέγγιση της ανάπτυξης του

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ »

Τα πρακτικά των σεμιναρίων-συναντήσεων για το ρεμπέτικο στην Σκύρο

Τα πρακτικά των σεμιναρίων-συναντήσεων για το ρεμπέτικο στην Σκύρο είναι αναρτημένα στην ιστοσελίδα του σεμιναρίου. Μπορείτε να βρείτε ιστορική και κοινωνιολογική προσέγγιση της ανάπτυξης του ρεμπέτικου τραγουδιού, τις ονομασίες των μουσικών δρόμων στα ρεμπέτικα τραγούδια, ιστορικές αναφορές στην ζωή και το έργο σπουδαίων συνθετών, τραγουδιστών και δεξιοτεχνών του ρεμπέτικου (Θανάση Μανέτα, Κώστα Μπέζο (Α. Κωστή), Μαρίκα Παπαγκίκα, Παναγιώτη Τούντα, Γιώργο Μητσάκη, Γιάννη Παπαϊωάννου, Κώστα Καπλάνη),αλλά και για άλλους όχι τόσο γνωστούς αλλά πολύ σημαντικούς μουσικούς του μεσοπολέμου (Κώστα Φαλτάιτς, Γρηγόρη Ασίκη, Δημήτρη Ατραΐδη, Γιακουμή Μοντανάρη, Κώστα Τζόβενο, Σταύρο Παντελίδη) αλλά και προσωπικές μαρτυρίες για τους αφανείς λαϊκούς μουσικούς. Στοιχεία για τους Μόρτες, τα Κουτσαβάκια και τους Μάγκες. Επίσης μπορείτε να βρείτε μία κοινωνική συσχέτιση των φάντος με το ρεμπέτικο, «η γυναίκα στο περιβάλλον του ρεμπέτικου», μια ενδιαφέρουσα προσέγγιση από την ερευνήτρια του ρεμπέτικου Gail Holst-Warhaft , μια προσέγγιση στους χορούς των 9, μαρτυρίες για την άνθιση του ρεμπέτικου στον Πειραιά, τα αποτυπώματα του ρεμπέτικου στις γειτονιές του Πειραιά, την άνθηση του ρεμπέτικου στην Θεσσαλονίκη, τις μουσικές των Ελλήνων και φυσικά το ρεμπέτικο στην Φινλανδία καθώς και προσωπικές μαρτυρίες για το πωςμιλάει το ρεμπέτικο στην ψυχή μας.