…γιατί η καρδιά μας κι’ αν πονεί
γι’ αγάπη θα χτυπάει
και με κιθαρομπούζουκα
γλυκά θα κελαηδάει…

«Τα ρεμπέτικα του πολέμου και της κατοχής» στο Πολιτιστικό Κέντρο Δ. Αθηναίων ”Μελίνα“

«Τα ρεμπέτικα του πολέμου και της κατοχής» το Σάββατο 19 Οκτωβρίου 2024 στις 20:00 στο Πολιτιστικό Κέντρο Δ. Αθηναίων ”Μελίνα“ από το μουσικό σχήμα «Παραπεταμένοι»
Η εκδήλωση πραγματοποιείται στο πλαίσιο των επετειακών εκδηλώσεων «1974 & 1944 – Η ΑΘΗΝΑ ΓΙΟΡΤΑΖΕΙ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΗΣ» του Δήμου Αθηναίων. Είσοδος ελεύθερη.

Με την έναρξη του πολέμου, τον Οκτώβριο του 1940, οι πένες και τα μπουζούκια των λαϊκών συνθετών, όσων δεν επιστρατεύτηκαν, πήραν φωτιά…και εκφράσαν το λαϊκό αίσθημα προβάλλοντας τις νίκες του στρατού μας και διακωμωδώντας τους αντιπάλους.
Ένα μικρό μέρος από αυτόν τον μουσικό θησαυρό που παράχθηκε από τους λαϊκούς μουσικούς εκείνης της εποχής με παράλληλο σχολιασμό σχετικών ιστορικών γεγονότων, με την βοήθεια οπτικοακουστικών μέσων, θα παρουσιαστεί από το μουσικό σχήμα Παραπεταμένοι.
Μουσική επιμέλεια: Σπύρος Γκούμας
Συλλογή και παρουσίαση οπτικο-ακουστικού υλικού: Γιώργος Μακρής
Παίζουν οι «Παραπεταμένοι»:
Σπύρος Γκούμας: μπουζούκι-τραγούδι
Σοφία Κονταράτου: τραγούδι-κρουστά
Γιώργος Μακρής: κιθάρα-τραγούδι
Δημήτρης Γκούμας: κιθάρα-τραγούδι
Μυρτώ-Κατερίνα Φατούρου: ακορντεόν
Φωτεινή Καράμπαμπα: μπαγλαμάς

Facebook
Twitter
Email

Περισσότερα Νέα

Περισσότερα Νέα

Τα πρακτικά των σεμιναρίων-συναντήσεων για το ρεμπέτικο στην Σκύρο

Τα πρακτικά των σεμιναρίων-συναντήσεων για το ρεμπέτικο στην Σκύρο είναι αναρτημένα στην ιστοσελίδα του σεμιναρίου.  Μπορείτε να βρείτε ιστορική και κοινωνιολογική προσέγγιση της ανάπτυξης του

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ »

Τα πρακτικά των σεμιναρίων-συναντήσεων για το ρεμπέτικο στην Σκύρο

Τα πρακτικά των σεμιναρίων-συναντήσεων για το ρεμπέτικο στην Σκύρο είναι αναρτημένα στην ιστοσελίδα του σεμιναρίου. Μπορείτε να βρείτε ιστορική και κοινωνιολογική προσέγγιση της ανάπτυξης του ρεμπέτικου τραγουδιού, τις ονομασίες των μουσικών δρόμων στα ρεμπέτικα τραγούδια, ιστορικές αναφορές στην ζωή και το έργο σπουδαίων συνθετών, τραγουδιστών και δεξιοτεχνών του ρεμπέτικου (Θανάση Μανέτα, Κώστα Μπέζο (Α. Κωστή), Μαρίκα Παπαγκίκα, Παναγιώτη Τούντα, Γιώργο Μητσάκη, Γιάννη Παπαϊωάννου, Κώστα Καπλάνη),αλλά και για άλλους όχι τόσο γνωστούς αλλά πολύ σημαντικούς μουσικούς του μεσοπολέμου (Κώστα Φαλτάιτς, Γρηγόρη Ασίκη, Δημήτρη Ατραΐδη, Γιακουμή Μοντανάρη, Κώστα Τζόβενο, Σταύρο Παντελίδη) αλλά και προσωπικές μαρτυρίες για τους αφανείς λαϊκούς μουσικούς. Στοιχεία για τους Μόρτες, τα Κουτσαβάκια και τους Μάγκες. Επίσης μπορείτε να βρείτε μία κοινωνική συσχέτιση των φάντος με το ρεμπέτικο, «η γυναίκα στο περιβάλλον του ρεμπέτικου», μια ενδιαφέρουσα προσέγγιση από την ερευνήτρια του ρεμπέτικου Gail Holst-Warhaft , μια προσέγγιση στους χορούς των 9, μαρτυρίες για την άνθιση του ρεμπέτικου στον Πειραιά, τα αποτυπώματα του ρεμπέτικου στις γειτονιές του Πειραιά, την άνθηση του ρεμπέτικου στην Θεσσαλονίκη, τις μουσικές των Ελλήνων και φυσικά το ρεμπέτικο στην Φινλανδία καθώς και προσωπικές μαρτυρίες για το πωςμιλάει το ρεμπέτικο στην ψυχή μας.